EasyMove

Mobilna platforma gąsienicowa dla wózków inwalidzkich

NA CZYM POLEGA
NASZE ROZWIĄZANIE

Budujemy platformę poruszającą się na gąsienicach, o napędzie elektrycznym, służącą do przewożenia osób na wózkach inwalidzkich. Dzięki platformie osoba o ograniczonej sprawności będzie w stanie poruszać się po powierzchniach niedostępnych dla zwykłych wózków, jak np. piasek, kamienie, śnieg, żwir, czy nierówne drogi gruntowe i ścieżki w lasach lub na otwartych terenach. Chcemy uświadomić osoby niepełnosprawne, że mogą aktywnie korzystać z życia bez obciążania bliskich i opiekunów.

Zasada działania jest prosta: wystarczy, aby osoba o ograniczonej sprawności ruchowej samodzielnie wjechała na platformę własnym wózkiem inwalidzkim, zablokowała na niej wózek i za pomocą joysticka sterowała platformą. EasyMove można łatwo dopasować do każdego rozmiaru wózka inwalidzkiego.

Urządzenie ma kompaktowy rozmiar, nie wychodząc znacząco poza obrys standardowego wózka inwalidzkiego. Obecnie dysponujemy prototypem rozwiązania, który jest w fazie dalszego usprawniania. Prototyp został przetestowany i spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem zarówno osób niepełnosprawnych, jak i organizacji zajmujących się tą tematyką.

Jest to innowacja na skalę europejską. Wśród podobnych rozwiązań można spotkać zautomatyzowane wersje zwykłego wózka inwalidzkiego, czyli elektryczne wózki na małych kółkach, które jednak pozwalają poruszać się wyłącznie po utwardzonych powierzchniach, lub robione na zamówienie elektryczne wózki-pojazdy z zamontowanymi na stałe gąsienicami, które, owszem, umożliwiają poruszanie się po nierównych terenach, lecz ich ceny są nieosiągalne dla zdecydowanej większości osób, które chciałyby z nich korzystać.

KOMU SŁUŻY
NASZE
ROZWIĄZANIE

Osobom poruszającym się na co dzień na wózkach inwalidzkich, jak i innym osobom korzystającym z wóz-ków w sytuacjach gdzie konieczne jest pokonanie większej odległości lub trasy w trudnym terenie. Często osoby zostały posadzone na wózku dopiero w pewnym momencie swojego życia, które wcześniej było pełne aktywności i kontaktu z naturą. Z kolei osoby od urodzenia poruszające się na wózkach mogą zyskać coś, o czym wcześniej nawet nie myślały. Możliwość „wyjścia” poza płaskie nawierzchnie w miejskich obszarach, do naturalnego środowiska, nie musząc martwić się o swoją niepełnosprawność jest dla takich osób naprawdę czymś niezwykłym. Pomysł powstał dzięki historii naszego znajomego, Przemka, który będąc osobą bardzo aktywną zachorował na stwardnienie rozsiane, a mimo to nie chciał zostać „zamknięty” w mieście. Obok znajduje się zdjęcie Przemka będącego wciąganym linami pod Morskie Oko.

KTO MOŻE
ZASTOSOWAĆ
NASZE
ROZWIĄZANIE

Naszym celem jest umożliwienie dostępu do platformy dla jak największej liczbie osób niepełnosprawnych. Urządzenie będzie sprzedawane zarówno osobom prywatnym, często korzystającym z takiego sprzętu, jak i instytucjom, które mogą wypożyczać platformę osobom niepełnosprawnym. Zakładamy, że naszym produktem zainteresowane będą głównie fundacje, organizacje pomagające osobom niepełnosprawnym oraz ośrodki turystyczne (takie jak sanatoria, uzdrowiska, hotele czy pensjonaty).

JAKIE MATERIAŁY
UDOSTĘPNIAMY
W RAMACH
LICENCJI

Udostępniane materiały: dokumentacja techniczna urządzenia, uwzględniająca rezultaty etapu testowania innowacji oraz instrukcja obsługi urządzenia.

KIM
JESTEŚMY

Jesteśmy studentami Politechniki Łódzkiej, mającymi za sobą bogate portfolio projektów odnoszących sukcesy w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Byliśmy finalistami m.in. Hyperloop Pod Competition organizowanego przez SpaceX (w Teksasie, USA), RedBull Tech Lab oraz braliśmy udział w projektach Airbus Helicopters na Politechnice Łódzkiej. Tworzymy kompetentny i dobrze uzupełniający się zespół, w którego skład wchodzą:

– Jan Jaroszczak – rola w projekcie: zarządzanie projektem, marketing, wykonanie części mechanicznych. Wykształcenie: Mechanika i Budowa Maszyn (I stopień); Zarządzanie i Inżynieria Produkcji (II stopień) oraz równolegle ENSAM ParisTech – specjalizacja: Logistyka Globalna i Zarządzanie Łańcuchem Dostaw.

– Mateusz Stajuda – rola w projekcie: projektowanie i konstrukcja – elementy mechaniczne. Wykształcenie Mechanika i Budowa Maszyn (I i II stopień studiów) oraz INSA Lyon – specjalizacja: Mechatronika.

– Patryk Seweryn – rola w projekcie: projektowanie i konstrukcja – elementy elektroniczne i mechaniczne. Wykształcenie: Mechanika i Budowa Maszyn (I stopień); Informatyka (II stopień) oraz równolegle ENSAM ParisTech – specjalizacja: Mechatronika.

GDZIE MOŻECIE
NAS ZNALEŹĆ
I JAK SIĘ Z NAMI
KONTAKTOWAĆ

Kontakt: Jan Jaroszczak, Łódź,
tel.: +48 500 170 887
e-mail: jan.jaroszczak@gmail.com

POBIERZ TEASER